Kaikesta sitä kirjoitankin. Kuten nyt Maybelline mascaramainoksesta.
Olen joskus ihmetellyt miten on mahdollista että mascara-mainoksissa luvataan ihan mahdottomia. Miten ripset kasvavat 50% jne ihan järjetöntä ja taatusti paikkansa pitämätöntä. Mutta ilmeisesti naiset ovat niin noihin liioitteluihin tottuneet että se ei heitä häiritse.
Mutta tuoretta Maybelline mainosta pitää kehua sen totuudellisuudesta. Se ei monien muiden mascaramainosten tavoin väitä ripsien pidentyvän 70%. Mainos sanoo ripsien vain näyttävän 70% pidemmiltä.
Hassultahan tuollainenkin eksakti luku näyttää. Mutta osaan hyvin kuvitella että jos otetaan 10 hengen naisjoukko, heidän on vastattava miltä näyttää ja valmiina on vain vaihtoehdot 0%, 70% tai 500%, Eiköhän tuollaisessa joukossa mielellään valita tuo 70% varsinkin jos tiedetään että kysyjä on mascaravalmistaja ja kyselyn jälkeen saavat vielä vaivojen palkaksi ilmaiset mascarat.
Jätän lukijoille ajatuspähkinäksi miksi oletan noiden naisten todennäköisimmin valitsevan tuon 70% vaihtoehdon.
Eihän tämä mascara-asia iso ole kun vertaa maassa vellovaan Kepun vaalirahoitussotkuihin muutta niistä kirjoittaa jo niin moni niin osuvasti että tyydyn niihin kirjoituksiin. En usko että minulla niihin mitään uutta näkökohtaa olisi.
Voin vain tähän todeta että usemman vuoden käväisyni politikoinnissa loppui siihen kun havaitsin miten läpeensä kavalaa ja kieroa peli oli jopa vihreissäkin joihin siis kuuluin ja joita pidin ainakin siihen aikaan puhtaimpina. Pahimmilta vaikuttivat siellä muissa puolueissa oppinsa saaneet vihreiksi ryhtyneet loikkarit. Mutta ei siellä silti ollut läheskään tuollaista kepulimaista meininkiä ;)
Mutta muutamaa vihreää poliitikkoa opin arvostamaan. Mainitsen ihan nimeltäkin tässä eli Heidi Hautala, Osmo Soininvaara ja Erkki 'Susi' Pulliainen. Ja myös Eero Paloheimo joka tuntuu kokonaan siirtyneen syrjään päivänpolitiikasta. Taitavia ja osaavia ja kohtuullisen ryhdikkäitäkin kaikki omalla tavallaan. Vikansa heissäkin mutta ehdottomasti huipputason poliittisia toimijoita.
14.7.2009
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Insinöörinä tuollaiset mascaramainoksien katteettomat lupaukset suorastaan hyppäävät silmiin. Ilmeisesti mainostajia ei haittaa tarkkojen katsojien aliarviointi, riittää kunhan tarpeeksi moni ostaa.
VastaaPoista- juho
Vaikka olenkin koulutukseltani humanisti toimivat aivoni ilmeisesti hiukan samalla tavoin kuin insinöörin. Siksi nuo käsittämättömät mainokset minunkin silmiini ovat hypänneet.
VastaaPoistaJohtunee minunkin koodari-nörtin taustasta. Koodaamisen kiehtovuushan johti minut suorastaan kokonaan vaihtamaan ammattiani 33 v iässä IT hommiin. Siitä onkin kulunut aika tarkkaan 30 vuotta.
Mutta pitää muistaa että kyllä me miehetkin ostamme Bemareita tai Porscheja myös niiden muhkean ja tunnistettavan äänen vuoksi.
Mikäli oikein mustan niin BMW tehtalla on oikein laboratorio joka tutkii Bemarin äänimaailmaa ja miten asiakkaat siihen suhtautuvat. Ja kehittää Bemareita että niissä olisi oikea tunnistettava Bemari-ääni. Saattaa nosta testosteronitasoamme ;)
Eli Maybelline kertoi (siis tässä "rehellisessä" mainoksessa!) että silmäripset näyttävät pidemmiltä ja Bemari markkinoi Bemaria sen tunnistettavan muhkean äänen perusteella. Autohan voitaisiin tehdä vähä-äänisemmäksikin mutta ehkä se olisi "sieluton". Että kyllä me insinöörisieluiset miehetkin osaamme ...
Pitää vielä lisätä. Olen ikuinen Citroen fani vaikka en enää ajakaan Citroenilla.
VastaaPoistaMutta Jaggen (=siis englantilainen Jaguar) V8 ääni saa kylmät väreet selkäpiihini. Kyllä jonkun Cadillacinkin tms V8 muhkealta kuulostaa mutta Jagge on Jagge.
Olin kerran langeta sellaiseen hulluuteen. Eräs tuttu oli tuonut Englannista vanhan mutta hienon Jaggen siinä vaiheessa kun noita käytettyjä alettiin Euroopasta rahdata tänne. Vaikka auto olisi ollut kohtuu edullinenkin niin onneksi sentään järki voitti kun tajusin että se imee tolkuttomasti bensiiniä eikä minulla ole pohjatonta rahakukkaroa maksamaan tuosta ihanasta äänestä.
Tuskaa oli luopua ajatuksesta.