30.6.2013

Liityin miesjärjestöön.

Liityin erääseen miesjärjestöön puolisen vuotta sitten.

Minua oli jo pidempään tympinyt naisliikkeen aktivistifeministien asenteet koko miessukupuolta kohtaan. Olen kirjoittanut aiheesta blogissani useampaan kertaan. Viimeisimmän kirjoituksen aihe oli 'Nykyfeminismin oudot tuulet' (otsikossa oli tosin kirjoitusvirhe). Kirjoitukseni sai laajempaakin huomioita kun tunnettu miestutkija Henry Laasanen siteerasi kirjoitusta Uuden Suomen Puheenvuoro palstallaan.

Näin joskus aikoinaan loistavan elokuvan, jonka nimi oli jotenkin 'Äkäinen vanha nainen'. Jos oikein muistan elokuva oli ranskalainen ja siinä oli paljon ymmärtävää huumoria. Mutta en löydä sen nimeä ainakaan heti tähän yhteyteen.

Mutta minä olen jo jonkin aikaa tuntenut itseni 'äkäiseksi vanhaksi mieheksi'. Ehkä se sai minut vihdoin aktivoitumaan, että liityin miesjärjestöön jäseneksi. Kannattaja olen ollut jo pidempään.

Nyt kun on valittu Miss Gay Finland ja Mr Gay Finland ja on pidetty vuotuinen Gay Pride marssi niin voi taas kysyä ihmeissään miksi militantit feministitpuolustavat naisten lisäksi myös kaikkia vähemmistöjä, lainaus jo alussa viittaamaani oudot-tuulet kirjoituksestani:

"Lisäksi vielä nämä samaiset ihmiset ovat innostuneet ajamaan LHBTIQ-ihmisten asioita (homot, biseksuaalit, transihmiset ja intersukupuoliset sekä queerit) ikään kuin naisliike ajaisi kaikkien muiden paitsi heteromiesten etuja."

Olen vakaasti tullut siihen käsitykseen, että monet feministien kirjoituksista täyttävät ns vihapuhe-kirjoitusten tunnusmerkit. Eläkeasioista kiinnostuneena (ei kai ihme kun olen itsekin eläkkeellä!) olen kaivautunut meidän eläkejärjestelmämme kummallisuuksiin. Minusta siellä on suuria epäkohtia, joilla suositaan miesten sijasta naisia. Se nyt lienee kai jokaiselle selvää, etteivät feministijärjestöt tuollaisia miesten oikeuksia ryhdy ajamaan. Kyse on kuitenkin eräänlaisesta nollasummapelistä. Jos miesten tasa-arvoa eläkeasioissa parannetaan huonontaa se naisten etuuksia kun samaa rahaa vain jaettaisiin toisin.

En tätä nyt tässä rupea hirveästi lisää hehkuttamaan. Ajattelin vain raportoida tuollaisistakin sielunliikkeistäni jos ne jotakuta kiinnostaisivat.   

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti