28.3.2010

Päivän mietteitä

Kauheaa. Jouduin sanomaan lapsenlapsilleni miniäni välityksellä että eivät voi tulla nyt sunnuntaina virpomaan. Mutta asuntoni on kuin kaaos kun olen ollut useita päiviä matkoilla, tavarat ja matkalaukut ovat vielä leväällään ja kaikki on sikin sokin. Juuri ja juuri olen saanut pesukoneella pestyä likaiset vaatteet. Nekin on leväällään vielä kaappiin laittamatta (laiska kun olen). Mutta muu siivous on kesken (tai oikeammin jopa aloittamatta). Pappa pyytää kovasti anteeksi lapsenlapsiltaan.

Matkalla minua alkoi ärsyttää eräs asia. Miesten alushousut. Olen säännöllisesti ostanut uusia mutta en ole tarkemmin katsonut yksityiskohtia. Luin vähän aikaa sitten jossain ilmaislehdesssä Pirkka, Me tai S-ryhmän Yhteishyvä. Joku kuluttaja kysyi miksei nykyään miesten alushousuissa olen enää oikeaa sepalusta. Ja vastaus oli sen mukaan että kuluttajat eivät halua. Tuota juttua minä en oikein usko vaan ennemminkin että on vain halvempaa tuottaa ilman sepalusta olevia alushousuja. Ja miten hankalaa on miehelle WC-käynti kun yritä pitkien housujen sepaluksen kautta miten sieltä löytyisi alkushousujen yläreuna ja miten sen sitten sieltä saisi sopivasti laskettua.

Taidan mennä heti maanantaina ostamaan uudet kunnon alushousut ja nyt olen tarkkana että ne on sepaluksella varustettua mallia. Enkä katso tällä kertaa edes hintaa.

2 kommenttia:

  1. En ole vuosiin käyttänyt päällyshousujen vetoketjullista sepalusta! Vetoketju on hyvä keksintö, mutta ei niin mukava aralle elimelle. Päällyshousuissa oli ennen vanhaan napit, jotka olivatkin paljon lempeämpiä käyttää. Muistan kuitenkin, että pikkupoikana talvipakkasessa nappeja oli vaikea saada auki kohmeisin käsin. Yleensä istun pytylle tekemään asiani aina kun se on mahdollista. Miesten vessajonot ovat lyhyemmät pisuaarin ansiosta, enkä itsekään sitä vältä, kun on ruuhkaa, mutta silloin vain housut ylhäältä auki ja se on siinä!

    VastaaPoista
  2. Eipä taida enää kukaan muu kuin farkkuvalmistaja Lewis valmistaa napeilla varustettuja sepaluksia. Kalliita mutta hyviä farkkuja.

    Lewis-kopiot useimmiten erottaakin siitä että niissä on vetoketju.

    Anonyymin kikka istua pytylle on ihan käypänen kotioloissa. Mutta kun olin viime viikolla matkoilla eivät erilaiset ja eritasoiset WC:t olleen istuimien osalta kaikkein houkuttelevimpia. Siinä yhteydessä tämä pieni ärsytystekijä tulikin vaihteeksi mieleeni.

    VastaaPoista