22.6.2012

Hyvää Juhannusta!

EIlen oli kesäpäivän seisaus ja syntymäpäiväni sattuu hyvin usein samalle päivälle. Niin nytkin.

Porsastelin. Ja ostin kaksoisjuhlan kunniaksi Lidlistä niiden myymälässä Fazerin puolivalmisteesta paistetun tuoreen omenahillotaskun. Ai että se on hyvää. Ja maksaa 59 senttiä/kpl eli on hyvin eläkeläisen budjetillekin sopivan hintainen.

Olen jo omaksunut sellaisen eläkeläiselle sopivan jatkuvan valittamisen linjan miten kaikki on niin kallista ja mikä taas on sitten halpaa. Kai se jotenkin kuuluu tällaiseen eläkeläisen rooliin.

No en minä oikeasti suuremmin valita. Kyllä minä jonkinlaista peruspositiivisuutta ja optimistisuutta yritän edustaa.

Lainaan parin vuoden takaisesta Juhannusblogistani tervehdykset: Toivotan kaikille lukijoille ja ystäville hyvää juhannusta. Eläkäähän siivosti älkääkä hurjastelko maa- eikä vesiliikenne- tai ilmavempaimilla. Saatan minäkin jossain kokkoa käydä ihailemassa (se pikku pyromaani elää minussakin ;)  

2 kommenttia:

  1. Hyvää Jussia myös Igorille. Jos eläkeläistavat on noin hyvin sisäistetty, niin jatkossa voit keskittyä blogaamaan pelkästään taitetusta indeksistä ja aina välillä heittää sekaan valituksen nykynuorison rappeutuneisuudesta ;-D

    VastaaPoista
  2. Olen työeläkejärjestelmän erikoisuuksista ja ihmeellisyyksistä blogannut jonkun kerran. Taitetusta indeksistä enkä sen epäoikeudenmukaisuudesta ole viitsinyt blogata. Mutt anyt kun mainitsit pitää todeta että ensimmäisen kerran taitetun indeksin historiassa eläkeläiset hyötyivät siitä. Eli eläkeläiset saivat isomman korotuksen eläkkeisiinsä kuin mitä palkannauttijat saivat työehtosopimuksiensa raamisopimusten korotuksilla. Tuleeko vastaavaa uudestaan jää nähtäväksi. Tuskin tulee toista kertaa.

    Nykynuorison rappeutuneisuudestakaan en voi kirjoittaa valituksia kun olen ihan päinvastaista mieltä. Minun käsitykseni mukaan nuoriso on päinvastoin sukupolvi sukupolvelta vain parantunut. Ja nykyinen nuoriso on loistavaa.

    Sitten on eri asia mitä mieltä jotkut huru-ukot ovat. Mutta pakon sanelemana olen yrittänyt sisäistää eläkeläisen elämää.

    VastaaPoista