1.2.2009

Korvaus romuttuneesta autosta ja YT-neuvottelut

Viikko alkoi ensin myönteisesti. Siitä jäljempänä seuraavassa kappaleessa. Sitten ei ihan jatkunut yhtä myönteisesti kun seuraavana päivänä työpaikallani ilmoitettiin alkavasta YT:stä. Olen luottamusmiehenä mukana neuvotteluissa enkä voi tässä vaiheessa raportoida enempää. Aika vähän sillä on vaikutuksia minun työpaikallani jossa arvellaan ettei henkilöstöä vähennetä ollenkaan. Tapahtuu vain muita YT:ssä käsiteltäviä muutoksia. Mutta saman omistajakonsernin muissa yrityksissä tapahtunee henkilöstövähennyksiä "ajan hengessä".

Kerroin elokuussa 2007 täällä blogissa auton romuttumisesta ja miten kaskovakuutus ei korvannut senttiäkään. Tiistaina tuli vastauskirje Kauniaisten kaupungilta vahingonkorvausvaatimukseeni jonka olin osoittanut kaupungille tienpitäjänä ja vaatinut korvausta tienpitäjän vastuuseen vedoten. Tuli korvaus. Pientä kieroilua oli kaupungin vastuuvakuutusyhtiönä käyttämä Pohjola keksinyt korvaukseen. Vakuutusyhtiö hyväksyi täyden korvauksen autosta mutta vähensi 1/3 korvaussummasta eli auton koko arvosta koska olin vakuutusyhtiön mukaan myötävaikuttanut vahingon syntymiseen ajamalla tuohon veteen. Vaikka korvauksen minulle maksaakin Kauniaisten kaupunki vetosivat he päätöksessään suoraan tuohon vakuutusyhtiön keksimään juridokikkailuun. Enhän minä olisi voinut välttää vahinkoa muuta kuin että olisin jäänyt kokonaan kotiin. Vahinkohan sattui kaupungin pääkadulla jonka läpi työmatkani kulkee. Lisäksi tunneliin ajoi ehkä vajaa sata metriä minun edellä linja-auto eikä se sinne tunneliin jämähtänyt. Miten minä olisin kohtuullisella normaali-ihmisen huolellisuudella voinut välttää vahingon sitä ei vakuutusyhtiö kuitenkaan selvittänyt. Ajattelipahan vakuutusyhtiö vain säästää "vähän" rahojaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti