10.6.2014

Työstressiunia eläkkeellä

Olen ollut eläkkeellä nyt yli 3½ vuotta. Olen alkanut nähdä painajaisunia työstä. Työssä ollessani en yleensä nähnyt mitään työhön liittyviä painajaisunia. Pahimmat painajaisunet työssä ollessani olivat erilaiset myöhästymiset. Myöhästyin lentokoneesta,. junasta, bussista ja milloin mistäkin. Vaikka kuinka juoksin niin jalat olivat kuin tervassa enkä koskaan päässyt riittävän nopeasti.

Nyt kun olen ollut jo pidempään eläkkeellä olen alkanut nähdä työhön liittyviä painajaisunia. Joku työ oli tekemättä, tai en ollut tehnyt sitä riittävän hyvin enkä ollut tuloksiini tyytyväinen. Ja työ oli jotain muuta kuin oma ammattini IT asiantuntijana oikeasti oli.

 Olen yrittänt miettiä mistä tuollaiset työhön liittyvät painajaiset voivat johtua vaikka olen ollut todella jo 3½ vuotta eläkkeellä.

Onneksi minulla on edelleen kohtuullisen hyvä unen lahjat. Jos herään tuollaiseen painajaiseen nousen ylös, saatan juoda vesilasin, käydä vessassa ja sitten menen takaisin nukkumaan. Eikä se painajaisuni enää jatku tai muutenkaan minua vaivaa. Ja nukahdan hetken kuluttua uudestaan. Mutta silti tuo työhön kytkeytyminen  jäi ihmetyttämään.  
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti